رابطه بین حجم نمونه آموزشی و دقت طبقه‌بندی برنج با استفاده از سنتینل 1 و 2 مطالعه موردی: مازندران، ایران

رحمان باریده؛ فرشته نسیمی

دوره 2، شماره 5 ، اسفند 1401، ، صفحه 96-78

https://doi.org/10.22034/rsgi.2023.16532

چکیده
  در چند دهه اخیر با پیشرفت علم و تنوع ماهواره‌های نوری و راداری امکان پایش و تفکیک محصولات کشاورزی در سطح وسیع فراهم شده است. اما یکی از چالش‌های اصلی در طبقه‌بندی تصاویر ماهواره‌ای، تعداد نمونه‌های آموزشی مورد نیاز است. بنابراین هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین تعداد نمونه‌های آموزشی و دقت طبقه‌بندی اراضی برنج و غیربرنج بود. ...  بیشتر